کرمانج

کرمانج

به وبلاگ کرمانج های لایین خوش امدید.

 

 

کارهای جدید کرمانج ها

هزار مسجد چشم انتظار ارتقاء . 
                
   

کلات نادري، خبرنگار خراسان- در دامنه شمالي کوه هاي سر به فلک کشيده هزار مسجد و در حد فاصل شهرهاي کلات نادري و درگز، دهستاني زيبا و کوهستاني با ناهمواري هاي سر سبز و رويايي پوشيده از درختان جنگلي، با آب و هوايي لطيف و بانشاط به نام «هزار مسجد» قرار دارد. سرتاسر اين دهستان مناظر دل نشين و چشم اندازهاي زيبايي دارد. تنها يک رودخانه دائمي در حاشيه مرکز دهستان جريان دارد که مردم علاوه بر دام داري، در شاليزارها نيز به کشت برنج مرغوب اشتغال دارند. وجود زمين هاي کشاورزي بسيار حاصل خيز و مراتع و پوشش گياهي مناسب، کشاورزان و دام داران را به ادامه تلاش و کوشش علاقه مند کرده است. زيارتگاه و تفرج گاه بابارمضان نيز اين دهستان را به يکي از مهم ترين مناطق گردشگري کلات تبديل کرده است و توجه بيشتر مسئولان گردشگري در زمينه احداث پارکينگ و فضاهاي رفاهي و بهداشتي باعث عزيمت بيشتر دوست داران طبيعت به اين نقطه خواهد شد. مرکز دهستان هزارمسجد روستاي لاين نو با جمعيت تقريبي ? هزار و ??? و ??? خانوار، از امکاناتي هم چون آب، برق و تلفن برخوردار است. فاصله مرکز دهستان تا کلات ?? و تا درگز ?? کيلومتر است. جمعيت دهستان ?? هزار و ??? نفر اعلام شده که در ?? روستا سکونت دارند. اغلب مردم منطقه به زبان کرمانجي صحبت مي کنند.

ضرورت ارتقاي دهستان
مردم اين ديار سال هاست که در انتظارند تا دهستان هزارمسجد به بخش ارتقاء پيدا کند. حميد گنج بخش عضو شوراي اسلامي لاين نو مي گويد: خواسته مردم هزارمسجد ارتقاي اين دهستان به بخش است اما هنوز عملي نشده است و اين امر براي مردم به يک رويا تبديل شده است. وي گفت: اميدوارم به زودي حق مسلم آنان ادا شود تا موجب آباداني، خير و برکت بيشتر براي منطقه شود. علي غفوري از فرهنگيان لاين هم مي گويد: ارتقاي هزارمسجد از دهستان به بخش ضروري است ولي متاسفانه تاکنون اين درخواست که مهم ترين اولويت مردم است، برآورده نشده است.

 

طرح هادي
يکي از مشکلاتي که مرکز دهستان هزارمسجد همچون برخي روستاهاي اين شهرستان با آن مواجه است، پروژه طرح هادي لاين نو است. اکبر افروند دهيار لاين نو با بيان اين مطلب مي افزايد: فاز نخست اين پروژه از سال ???? آغاز شده است ولي متاسفانه از فاز دوم خبري نيست. وجود چاله و دست انداز در خيابان به دليل استفاده از آسفالت سرد، از بين رفتن جوي و جدول ها و محدود بودن وسعت طولي خيابان از مشکلات اين طرح است. حميد گنج بخش روستاي لاين نو را جزو ? روستاي منتخب استاني ذکر مي کند و مي گويد: براي به سازي روستا حدود ??? ميليون تومان اختصاص يافته است و شوراي اسلامي با همکاري بنياد مسکن اولويت هايي را براي اين اعتبار مشخص کرده است. توسعه خيابان اصلي از شمال به جنوب يکي از اولويت هاي ماست که حدود ?? درصد زيرسازي و بسترسازي خيابان انجام شده و اجراي آيلند و آسفالت آن هم، به زودي انجام خواهد شد.

 

تامين انرژي
تامين منابع انرژي و سوخت مورد نياز مردم از ديگر دغدغه هاي مسئولان اين دهستان است. حسن ايراندوست عضو شوراي اسلامي لاين نو مي گويد: با توجه به عبور لوله گاز درگز از مسير اين دهستان، مردم انتظار دارند مسئولان اقدامات لازم در زمينه گازرساني به مرکز دهستان و روستاها را در دستور کار خود قرار دهند. وي مي افزايد: در اين رابطه درخواست هاي متعددي داشته ايم و با توجه به عبور خط لوله انتظار داريم طرح مطالعاتي و گازرساني به منازل مردم انجام شود تا مردم براي تامين انرژي به دليل کوهستاني بودن منطقه نگراني نداشته باشند.

 

ذخيره آب کشاورزي
ذخيره سازي و تامين آب کشاورزي در اين منطقه از اهميت ويژه اي برخوردار است. با توجه به اين که بيش از ?? درصد مردم منطقه کشاورز و دام دار هستند و اغلب درآمد کشاورزان وابسته به توليد محصول است.



نظرات شما عزیزان:

انور فردپیاده
ساعت16:24---4 دی 1391
نگو دیگه فهمیدم کجا میشه
حوالی دره گز


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






هنوز مونده این جا رو کلیک کن

جمعه 5 آبان 1391برچسب:,

|
 

امیر

به وبلاگ من خوش آمدید. خیلی ممنون می شم به سئوالاتم جوا بدین خخخخخخخخیییییییییللللللللللییییییی

 

دسته بندی

کرمانج

 

لینک دوستان

حمل و ترخیص خرده بار از چین

حمل و ترخیص چین

جلو پنجره اسپرت

الوقلیون

 

مطالب قبلی

داستانی جدید

داستان اموزنده

سخنان بزرگان

جوک و اس ام اس خنده دار دی ماه ۹۱

اس ام اس خنده دار

عکس سگ های من

داستانی درباره ی لاکپشت

سلامتی کسایی که.....

مطالب خیلی قشنگ

دوستان متفاوت

دوستت دارم

ملاقات با خدا

اخطار جدی به قلبم

عصبانیت

قضاوت عجولانه

عشق واقعی

جملات زیبا

نکاتی برای خود سازی

 

نویسندگان

امیر

امیر محمد

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرمانج و آدرس kormanjlaeen.LXB. ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک عزیزان

بچه کال

تبادل لینک پسمل

گورب گور

تبادل لینک

تبادل لینک

خرید عینک ریبن

وبلاگ حقوقی انور فردپیاده

سامانه هوشمند کوتاه پیام کوتاه

کارت شارژ انلاین ایرانسل

دختری از جنس ارامش

فن پیچ سریال مرلین

ردیاب ماشین

جلوپنجره اریو

اریو زوتی z300

جلو پنجره ایکس 60

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 217
بازدید کل : 102386
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1



دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

کد پیغام خوش آمدگویی


کد شمارش معکوس سال نو